Aku memang suka membaca novel..genre...kalo masa kecik2 novel penyiasatan arr..siri salma, tiga sekawan, hardy boy @ siri hadi, dan Nancy Drew. Boleh dikatakan hampir semua terbitan bagi siri2 yang aku sebutkan di atas aku dh khatam..tapi terhad kepada yang disediakan di perpustakaan sekolah rendah aku..yerla..nak meminjam kat library awam jauh sangat..ntah bila masanya aku nak pergi...aku yang masih bersekolah rendah memang x mendapat keizinan mak bapak aku untuk pergi ke town sesuka ati..

Kemudiannya aku beralih berjinak2 pula dengan novel2 bercorak kehidupan...memang layan..baru aku perasan aku quite passion dengan membaca novel nie..aku jadikan bacaan novel utk mengasah bakat dalam penulisan karangan terutamanya bahasa melayu..

Bergerak ke sekolah menengah rendah aku kemudian meluaskan bacaan novel dlm genre2 cinta..biasa arr jiwa remaja. cerita2 begitu memang mudah utk dijiwai..hehehe..kemudiannya aku luaskan kepada cerita2 sains fiksyen dan patriotik...pernah mak aku marah giler pada sebab concentrate sgt membaca novel..aku x bole stop selagi x sampai ke penghujung..minat aku mendalam sgt pada novel. Pernah aku berhasrat nak mencipta novel sendiri..tapi ntah bila baru kesampaian...angan2 mat jenin jer la...

Sehingga kini...minat aku pada bacaan novel memang xpernah berkurang..tapi semenjak aku berumahtangga aku terpaksa kurangkan hobi membaca novel sebab harus memberikan focus sepenuhnya pada rumahtangga...nak2 bila hubby aku sendiri pernah menegur jadi aku terpaksa mengurangkan sepenuhnya...tapi lately nie hubby aku memberikan kebenaran utk aku membaca semula selepas aku memberikan alasan dengan membaca novel ia merupakan terapi utk aku bagi mengurangkan stress melayan karenah anak2...

Anyway..memang x dapat dinafikan membaca novel merupakan hobi aku sepanjang zaman...:)
Paling lama kekal...yang lain tue adalah utk jangka masa pendek pastu hangin....:)))