Aku dh nekad..utk sem nie memang aku xmau siapkan fail modul aku...bukan sebab aku malas tapi disebabkan aku tau yg next semester fail contents fail tersebut akan completely changed for next session..so..aku rasa xperlu utk aku membazirkan masa, tenaga, kertas, toner dsbnya utk mende yg aku tau tidak akan digunapakai lagik...

Namun...email yg aku terima dalam ari rabu yg lepas betui2 wat aku serabut...serabutnya aku sampaila aku x sempat nak nyinggah langsung kat laman nie..amanat dari boss; dia nak anak2 buahnya siapkan jugak fail modul tersebut utk semakan ari UNQ...

Berbaranya rasa...bkn marahkan dia pon..tapi keadaan..paling x tahan kehadiran UNQ ini bertujuan utk meletakkan ranking saja...mak aiii...RANKING jer beb!!!!...tapi preparation mengalahkan nak kene audit...sakit tul la....ikutkan ati gasak pi la...biar x siap...sebab kalo siap pon ternyata 50% kandungan fail tersebut ada 'fake'...aku dh x mampu nak menipu dh..itu yg aku nekad xmau buat tue...hakikat yg aku paling sedar..dlm kes penipuan nie..kalo la dikesan..memang kepincangan datangnya dari AKU 100%...

Walhal..hakikat sebenar yg xde hitam putihnya...kalo letak expert mana sekali pon..sure sakit pala punya..nak mewujudkan mende yg sedia NOT VALID at all...apa punyer kes da...sebab itula satu hari tue aku selamba jer berterus terang ngan boss aku yg aku xmau conduct modul nie sekiranya penilaian masih berada ditakuk lama...alasan yg paling jujur...aku dh xde daya nak men'dinamik'kan sistem pengurusannya..sebab aku xleh nak coop ngan permintaan yg x masuk akal tue...aku kata...mgkn ada orang lain yg lebih berkelayakkan utk handle this case...

Erm...panjangkan sebabnya...hehehehe...walaubagaimanpun..menjelang 4.30ptg jumaat lalu..aku berjaya menyiapkan fail tersebut dgn sepenuh kudratku...atas alasan klausa berikut:

"Menerima arahan dari pihak pengurusan"

Klausa ini termaktub dlm penilaian SKT...so..It's a part of my job....itula lumrahnya bila kita makan gaji...wassalam...